fbpx

Blog to moc!

XXI wiek to era postępującej cyfryzacji. To czas dynamicznych zmian w marketingu internetowym, gdzie zaczynają dominować wartościowe, wysokomerytoryczne treści zawarte na firmowych blogach. To czas, w którym algorytmy wyszukiwarki Google z chirurgiczną precyzją szukają rzetelnych informacji w tekstach i zwiększają swoje zaufanie do tego typu treści. To powód, dla którego wielu światowych potentatów – takich jak Walmart, Lidl czy IKEA – założyło blog i dzielą się dzisiaj ze swoimi klientami pomysłami na przygotowanie posiłków, aranżacje wnętrz, czy utrzymanie zdrowia.

W związku z tym chcemy zaprosić Cię do przeczytania wpisu o budowaniu mocnej marki przy pomocy bloga.

Budowanie eksperckiej marki – blog autostradą

 

sandwich

 

Podstawowym argumentem przemawiającym za prowadzeniem bloga jest możliwość rzetelnego przedstawienia wizerunku marki, w oparciu o wysokiej jakości treść. Przekazując porady i proponując nowoczesne aranżacje nawiązujemy długofalową relacje z klientem, który z czasem doceni naszą wiedzę i zaufa naszym produktom lub usługom. Odpowiadanie na pytania i rozwiązywanie problemów odbiorców sprawi, że nie staniemy się wyłącznie sprzedawcą, a rzetelnym partnerem i doradcą. Najbardziej godne uwagi

Zwiększenie zasięgu organicznego 

Każdy kolejny wpis na blogu to nowa strona, która będzie podlegać indeksacji przez Google. To natomiast zwiększy zasięg organiczny naszego bloga i pozwoli dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Wpisy możemy, a w zasadzie… powinniśmy udostępniać w social media. Jeśli treści będą wysokiej jakości, ukierunkowane na rozwiązywanie konkretnych problemów to czytelnicy będą udostępniać je między sobą, generując zasięg i zwiększając szansę na dotarcie do zainteresowanych tematem użytkowników. Tutaj pisaliśmy jak zaskoczyć i zaintrygować wykorzystując nagłówki.

Poprawa relacji z klientami

 

blog - najważniejsze korzyści

 

Wpisy na blog stanowią preludium do zacieśnienia współpracy z zainteresowanymi użytkownikami. Interakcja w komentarzach pozwala istotnie poprawić jakość komunikacji i bezpośrednio rozwiązywać problemy klientów. Stąd już blisko do skorzystania z usługi, lub zakupu produktu. To korzyści materialne, ale należy pamiętać, że satysfakcja z pomocy nie ma swojej ceny, dlatego zawsze starajmy się odpisywać na komentarze i doceniać zainteresowanie ze strony czytelników. Jednocześnie można śmiało przypuszczać, że działania w obrębie komentarzy pozwolą stworzyć długofalową relację z fanami i swego rodzaju więź.

Rozwiązywanie problemów branżowych

Blog firmowy powinien być przede wszystkim ukierunkowany na pomoc czytelnikom i rozwój ich działań. Jako eksperci możemy przedstawiać temat „od kuchni”, dzieląc się praktycznymi metodami osiągania lepszych rezultatów. Przedstawiamy wówczas alternatywne aranżacje wnętrz, proponujemy zmianę nawyków żywieniowych czy polecamy konkretne ćwiczenia na poprawę formy fizycznej. Poparte są one wieloletnim doświadczeniem i namacalnymi efektami. Wydaje mi się, że jest to najbardziej rzetelna forma wiedzy, jaka może być przekazywana.

Jak robić to efektywnie?

 

dlaczego warto prowadzićblog

 

Regularna publikacja wpisów sprawi, że dotrzemy do większej ilości klientów. Najlepsze efekty odnotowaliśmy udostępniając wpisy codziennie, lub co drugi dzień. Wówczas przekazujemy duże ilości wiedzy i poprawiamy swój wizerunku. Jednocześnie stale podtrzymujemy interakcje z czytelnikiem, zaskakując go nowymi informacjami. Będąc na bieżąco z branżowymi tematami, możemy podzielić się nowoczesnymi rozwiązaniami i przedstawić własną drogę działania. Starajmy się poszukiwać nowych informacji i przedstawiać je w ciekawy sposób, wykorzystując do tego infografiki, materiały video i wykresy. Udostępniamy wpisy w social media i włączamy się w dyskusje z czytelnikami.

Dowodów na rzeczywistą potęgę bloga możemy szukać już w najbliższym otoczeniu. Weźmy choćby na tapet Michała Szafrańskiego z bloga „Jak Oszczędzać Pieniądze?„, który od 6 lat regularnie publikuje wpisy. Wydał już dwie swoje książki i aktualnie jest wolny finansowo, a wszystko to… dzięki rzetelnie prowadzonemu blogowi. Jego wpisy zawsze wyczerpują temat i dostarczają niezbędnych informacji na tematy związane z oszczędzaniem pieniędzy. Jego siła tkwi w ponadczasowych wpisach, które potrafią utrzymywać się na pierwszych stronach wyszukań przez kilka lat. Czytelnicy chętnie wracają do poszczególnych wpisów, w związku z dużym ładunkiem merytorycznym. Dowód? Artykuł o zmniejszeniu kosztów ogrzewania jest co roku czytany przed rozpoczęciem sezonu grzewczego przez nowych lub stałych czytelników!

Blog to przyszłość, dlatego zacznij już dziś

Trendy w marketingu internetowym zmieniają się z każdym rokiem. Obecnie obserwujemy zwrot w stronę content marketingu i video marketingu. Przedsiębiorcy zaczynają doceniać wartość blogów i możliwość przekazywania wiedzy swoim klientom. Dzisiaj nie ma już mocnej marki, bez firmowego bloga.